Modní trendy 2011-2020

Za chvíli máme konec dekády a v dnešním článku se poohlédneme za uběhlou dekádu. Za toto období vzniklo mnoho nových trendů, ale často se jedná jen o replikaci úspěšných trendů z minulých dob. Velmi pozitivně hodnotím, že v posledních deseti letech můžete v České republice na sebe obléci prakticky cokoli a neohlédne se za vámi ani pes. Pokud je vaše oblečení čisté, můžete nosit v podstatě cokoli (i pomyslnou rybářskou síť královny Koloběžky První).

Pojďme si však projít hlavní modní vlny, které nás zasáhly:

  1. Návrat logo nápisů
    Mnoho let bylo zapovězeno nosit viditelně názvy značek. Osobně považuji lidi, nosící takové oblečení za choro myslné. Výjimkou byly boty a kabelky. Tam logo neodmyslitelně patří. V posledních deseti letech se však vrátil hit velkých logotypů přímo na oděvech (mikiny, trička, halenky, košile, kalhoty, dokonce i sukně). Samozřejmě to vyvolaly velké značky, které chtějí být ještě větší a lidmi považované za luxusní.
    Potisk však nebyl obyčejný logotyp, ale logo značky v různých barevných úprávách.
  2. Ledvinky
    Český hit devadesátek se do světa vrátil. Opět toto zmrtvívstání udělaly velké značky (Gucci, Supreme, Fendi,..). Nejedná se však o jednobarevné nylonové ledvinky se zipem, ale mnohem nápaditější kousky z různých materiálů, barev a zapínacích mechanismů. Oblíbené hlavně u žen, které jimi nahradiliAčkoliv asi nikdo nepředpokládal, že by se vrátily, přeci se tak stalo. Ledvinky, které svou velikou slávu zažily v devadesátých letech, se v novější a modernější verzi vrátily na mola a následně do ulic. Gucci, Supreme či Fendi – to jsou jen jedni z mála, kteří je začali vytvářet. Jejich styl poté začaly kopírovat obchodní řetězce, a tak byly k vidění téměř všude, ne jen na molech a během týdnů módy.
    Změnil se však i způsob nošení, kdy dnes převládá nošení přes rameno.Nutno podotknout, že v Česku se ledvinková mánie moc neprojevila. Ve většině lidech pořád zůstává pachuť devadesátek. Čeští muži rezignovali úplně. Ledvinky a pánské tašky (kabelky) nosí v ČR jen Ukrajinci.
  3. Sportovní móda
    V Česku super oblíbený outdoor styl (objevuje se od cca roku 2005) pořád přetrvává. Ze světa se k nám však rozšířilo nošení klasického sportovního oblečení – tepláky, elasťáky, sportovní mikiny, sportovní tenisky se zvednutou špičkou (kdysi pouze určeny k běhání). Takže lidé vypadají jako by vyšli přímo z fitka, přitom míří třeba do kina.